joi, 2 decembrie 2010 | By: andra_30_tm

PIRAMIDA

PIRAMIDA

Gradul redus de reproductibilitate a unor experimentari efectuate in
interiorul unor modele ce reproduc la scara piramida lui Keops,
dublat de diversitatea deosebita a influentelor acestei forme asupra
evolutiei unor sisteme vii sau nevii, a polarizat atentia oamenilor de
stiinta in jurul intrebarii: exista sau nu efectul de piramida ?
Cu toata aparatura ultramoderna de care dispunem azi si cu toata
experienta acumulata in ultimele decenii privind cercetarea
experimentala, comunitatea stiintifica nu a dat inca un raspuns ferm
la aceasta intrebare. Rezultatele obtinute de diferiti experimentatori
ramin de multe ori evenimente singulare, neputand fi reproduse in
alte laboratoare sau nici chiar de cei ce le-au obtinut pentru prima
data. Si cu toate acestea, rezultatele experimentale inregistrate sunt o
marturie a prezentei unui fenomen fizic, palpabil, care iese din
limitele unor simple abateri, fluctuatii sau erori experimentale si
care este declansat de conditii inca putin intelese.
Pornind de la realitatea existentei complexului marilor piramide de
la Gizeh, ce contine si piramida lui Keops, si tinand seama de
numeroasele informatii [1] ce razbat inca din Antichitate privind
rolul initiatic, esoteric al acestor constructii, se naste firesc o
intrebare de baza:
Oare modul in care gandim azi un experiment este adecvat
studiului privind "efectul de piramida"?
Oare o regandire principial diferita a modului de a efectua
experimentele in piramida nu ar conduce la rezultate mai
reproductibile si deci abordabile intr-un demers stiintific?
Se poate vorbi de o energie captata sau generata de aceasta
forma geometrica regulata?
Trebuie oare sa cautam prezenta unor "informoni", gravitoni,
"cotoni" sau cine stie ce alte particule ce ar putea fi raspunzatoare
de efectele observate, sa incercam sa "indesam" fenomenul studiat
in tiparele actuale ce explica totul prin interactiuni de particule?
Sau mai degraba sa dam crezare pasajului din cartea "Viata
1
invatatorilor "in care, prin metode paranormale ce ar putea
constitui in sine o alta tema, ni se releva ca: "datele stiintifice
inzidite in enorma sa masa de piatra nu au fost incluse acolo pentru
progresul stiintei, caci trebuie sa fii deja foarte versat pentru a le
intelege".
Acest pasaj sugereaza ca rezolvarea enigmei legate de Piramida este
conditionata de rezolvarea in prealabil a altor "sarade" si mistere ale
Universului. In acest sens, piramida ar putea fi considerata pentru
moment un fel de "obiect didactic" prin al carui studiu cercetatorul
ar putea sa filtreze, dupa criterii de maxima universalitate, o parte
din informatiile pe care le detine.
O prima privire asupra modului de dispunere a piramidelor ce
formeaza complexul de la Gizeh, asupra proportiilor si
dimensiunilor megalitice utilizate (dimensiuni ce impun respect si
2
azi cu toate progresele tehnologice remarcabile facute intre timp si
cu care ne tot laudam) sugereaza existenta unor legi de constructie
riguroase, nespecifice unui complex arhitectural obisnuit, si cu atat
mai mult al unuia cu caracter funerar. Si pentru a putea intelege cate
ceva din semnificatiile acestor constructii ar trebui sa putem
patrunde starea de spirit a acelei vremi, sa intelegem modul in care
gandeau si ce cautau a implini in viata cei de acum citeva mii de ani.
Si poate cel mai usor pentru noi ar fi sa reconsideram gandirea
pitagoreica, caci este aproape de sufletul nostru romanesc prin insasi
legatura subtila dintre Pitagora si Zamolxe.
Esenta - poate fi considerat primul cuvant hotarator si caracteristic
al filozofiei grecesti. El semnifica sursa si principiul fenomenelor si
fiintelor. Conform definitiei date de Aristotel, esenta este principiul
absolut din care "deriva toate, el ramanand intact". Atribuirea rolului
de esenta diferitelor fenomene sau fiinte a generat concepte
filozofice diferite. Specific scolii pitagoreene este atribuirea rolului
de esenta nu materiei, ci Numarului, care nu are continut, nu este
materie ci doar ordine, este principiu sintetic fara a fi legat de
simturi, este FORMA.
Numarul este un fel special prin care se exprima forma. In lucrarea
sa "Filosofia sociala a vechilor greci", Constantin Tsatsos arata ca,
in sensul filosofiei grecesti, forma este ceea ce "alcatuieste,
ordoneaza, armonizeaza, leaga, defineste, este lege. Iar legea nu
este altceva decit ordine logica, necesara si universala, este Logos.
Daca forma este principiul fiintelor, atunci legea, logosul constituie
acest principiu. Poate ca numarul nu este decat o prima conceptie
timida si oarecum limitata a logosului".
In "Theologumena Arithmeticae", Nicomach expliciteaza aceasta
conceptie: "Haosul primitiv, lipsit de ordine si de forma si de tot
ceea ce se diferentiaza dupa categoriile de calitate, cantitate etc.,a
fost organizat si oranduit dupa Numar". Deci principii matematice
clare, rapoarte si proportii guverneaza atat lumea anorganicului, cat
si a organicului si chiar a socialului sau a creatiei umane. "Acest
templu este ca si cerul in toate aranjamentele lui" spune o inscriptie
3
de pe un fragment al templului lui Ramses II, aflat astazi in muzeul
din Cairo, explicitand practic ideea de mai sus.
Poate ca in acest spirit ar trebui abordata analiza complexului de la
Gizeh, si cautate legaturile profunde cu Stonehenge si
Sarmisegetusa. Structura geometrica riguros orientata a acestor
constructii poate fi considerata rezultatul imprimat vietii sociale de
catre tendinta spre o ordine geometrica, universala, astronomica,
specifica influentelor culturii grecesti si egiptene, ordine dominata
de Numarul de Aur.
Din cele de mai sus poate sa transpara ideea ca inaintasii nostri ar fi
putut ajunge la constientizarea unor legi profunde ale universului
doar prin contemplarea naturii. Au dezvoltat "ascultarea" naturii si
nu "interogarea" cu aparate auxiliare specifice tehnicii de azi. Ar
aparea astfel o alta idee extrem de interesanta si importanta:
4
obiectul de studiu are o mare influenta asupra celui ce il
analizeaza sau il concepe si, din acest motiv, o reintegrare a omului
modern in Natura ar putea fi conditionata de intelegerea si utilizarea
notiunii de Forma.
In acest context, ideea de Forma naturala poate deveni un concept -
sinteza, ce isi are originea in ideile de frumos si de armonie din
Antichitate, in ideea de proportie utilizata in estetica si teoria artei,
in conceptele: eficient si economic din ultima perioada, in ideile de
evolutie entropica si negentropica a sistemelor complexe departe de
echilibru, de ordine si organizare in haos, in ideile de simetrie,
omotetie, similaritate si autosimilaritate prezentate in teoriile privind
structurile fractale si structurile geometrice bazate pe numerele de
aur etc. Realizarea prin procese tehnologice a acestor forme ar
putea conduce la ceea ce noi intelegem prin tehnologie naturala.
Dar, sa revenim la Piramida. Am putea emite o ipoteza: Piramida
este o forma geometrica speciala, un obiect artificial care, prin
utilizarea anumitor proportii speciale, a unor materiale si tehnici de
constructie adecvate si printr-o amplasare bine aleasa, capata
proprietati deosebite, un fel de "rezonanta" subtila cu Universul. In
acest sens poate fi privita ca fiind un prototip al ortotehnologiei ( in
sensul definit in Ortofizica de Mihai Draganescu).
Intre minte si materie se pot identifica interactiuni de un
tip nou, mediate de Forma!
Aceasta este doar o ipoteza. Nu avem voie sa trecem mai departe
construind un "munte de teorii" pana cand aceasta ipoteza nu se
probeaza a fi adevarata. Oricum inainte de a sugera o serie de
experiente interesante si utile sa mai recapitulam cate ceva din ceea
ce se cunoaste sub numele de efect de piramida.
Maretia si in acelasi timp simplitatea complexului de la Gizeh au
atras atentia si nedumerirea specialistilor din toate generatiile. Sute
de expeditii s-au perindat prin fata Sfinxului incercand sa inteleaga
scopul acestei risipe aparente de energie. Mii de pagini au fost
umplute de parerile celor ce au meditat la poalele imensului edificiu
de 144 m inaltime al piramidei lui Keops. Dar nici una din aceste
5
pareri nu a fost atat de socanta prin implicatii ca cea facuta de
francezul Antoine Bovis, care, prin 1950, afirma ca in interiorul
piramidei are loc un proces de mumificare naturala. Afirmatia se
baza pe o observatie facuta la fata locului referitoare la mumificarea
micilor vietuitoare care-si gasisera moartea in interiorul piramidei.
Deci in loc de schelete, asa cum ar fi fost normal, cercetatorul a
colectat vietuitoare bine conservate prin deshidratare. Revenit in
Franta, Bovis are nastrusnica idee sa-si construiasca o piramida din
carton, care respecta proportia celei egiptene , sa o orienteze pe
directia NS si, in pozitia echivalenta camerei regelui, aproximativ la
1/3 din inaltime, sa plaseze cadavrul unei pisici. Spre mirarea lui,
cadavrul s-a deshidratat, mumificandu-se. Asa a inceput studiul
inedit, si azi controversat, al Efectului de piramida. Rand pe rand,
cercetatori din numeroase tari au prezentat rezultate ale unor
experiente in care piramida, sau mai general forma geometrica a
unui spatiu, poate influenta desfasurarea unor fenomene fizice.
Drbal si Pavlita din Cehoslavacia, Eric McLuhan din Canada,
Ottmar Stehle din Germania, George L. Brandes din USA, la noi in
tara Dr. Marioara Godeanu si un colectiv interdisciplinar, sunt doar
cateva nume ale celor ce si-au dedicat o mare parte din activitatea de
cercetare acestui domeniu de studiu.
Primul brevet de inventie, deci prima aplicatie "legiferata" a
efectului de piramida, ii apartine incepand cu 1959 lui Karel Drbal.
Brevetul prezinta un "dispozitiv" de ascutit lamele de ras, respectiv
o piramida in interiorul careia, pe un suport adecvat se asaza lama
de ras. Cercetarile experimentale efectuate inainte de acordarea
brevetului de inventie au aratat ca lama isi mareste de cateva ori
durata de utilizare, daca in loc sa fie tinuta in aparatul de ras sau in
ambalajul original este pastrata intr-un volum delimitat de o
piramida orientata. In unele cazuri s-a constatat, prin masuratori pe
microscop, o "refacere" a taisului unor lame uzate, un fel de ascutire
a lamei prin reasezarea structurii cristaline. Din acel moment (1959)
si pana azi, in punctul considerat activ din interiorul unei piramide
orientate s-au plasat cele mai neasteptate obiecte, in speranta ca
evolutia acestora ar putea deconspira ceva din mecanismul implicat.
Singurul lucru cert obtinut este ca evolutia in timp a majoritatii
reactiilor chimice testate, a proceselor de cristalizare sau
6
polimerizare, de imbatranire sau precipitare, este afectata de forma
spatiului in care se desfasoara reactia.
Totul se petrece ca si cand Forma, si in special piramida, ar
juca, in anumite conditii rolul unui catalizator sau al unui
inhibitor. Calitatea reactiei sau a procesului nu se modifica: o
reactie de polimerizare ramane o reactie de polimerizare! In
schimb viteza de desfasurare a procesului poate suferi variatii
suficient de mari pentru a exclude erorile experimentale.
Deci ceva se intampla cu "Timpul" in acel Spatiu, vrand parca
sa confirme o butada de acum 1000 de ani care spune ca:
Totul se teme de Timp, doar Timpul se teme de Piramida!
7

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu